Eroi contra eroi sau modă pe repede înainte

Iunie 26, 2015

studded-hearts-london-fashion-week-streetstyle-steph-carta

Moda actuală poate fi caracterizată printr-o totală lipsă de stabilitate, fidelitate şi integritate. Datorită dinamismului lumii contemporane, migrăm cu uşurinţă de la un principiu la altul, de la o idee la alta, adunând, unul după altul, noi şi noi indicii, ne informăm și reinformăm și trecem dezorientați de la un stil la altul, de la o modă la alta.

Fascinaţia pentru eroi, personaje simbol şi iconuri devine atribut de bază pentru personajul contemporan. Avem nevoie de eroi pentru a ne ghida existenţa, dar, la rândul lor, şi eroii au nevoie de noi să apară, să crească şi să reziste. Noi suntem aceia care îi creăm, îi validăm şi stă tot în puterea noastră să-i renegăm şi să-i abandonăm, iar din virtutea inerţiei să născocim alţi şi alţi eroi.

Latest-Tommy-Ton’s-photo-shoots-street-style-in-London-fashion-show-2014-2015-2

Nu mai trăim în secolul vitezei, trăim în secolul celebrităţii şi fiecare dintre noi îşi poate permite mai mult decât cele cincisprezece minute de glorie.

(In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes (În viitor fiecare om va putea beneficia de 15 minute de celebritate)- Expresie atribuită artistului Andy Warhol sursa:wikipedia.org)

Secolul acesta ni se oferă în toată splendoarea sa, iar noi putem să-l luăm ca atare. Agilitatea cu care totul se schimbă şi evoluează îi avantajează pe făuritorii şi devoratorii de mituri, pe producători şi consumatori, iar sub aceste auspicii prielnice tot ceea ce face referire la modă devine cap de listă al viciilor societăţii contemporane. Scurt și la obiect, nu există prototipuri identitare greşite, există însă lacune în promovarea şi înţelegerea acestora, greşeli în ponderea proceselor prin care unele devin mai vizibile sau mai virale decât celelalte. Fiecare tipologie identitară se adresează unui public specific şi fiecare public este constituit din indivizi mai mult sau mai puţin informaţi în legătură cu normele estetice emise şi fixate de-a lungul proceselor specifice evoluţiei social-umane. Vina viralizării anumitor tipare identitare aparţine atât comunicării directe de la un individ la altul, cât şi mijloacelor moderne de comunicare, al căror mesaj se adresează cu preponderenţă unor tipologii de public receptive.

Imagini

www.manrepeller.com

newfashionwearout.com

meryemsekkat.wordpress.com

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: